Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

BIELSZCZANIN STRACIŁ PONAD 70 TYSIĘCY ZŁOTYCH „NA ZDALNY PULPIT”

Data publikacji 29.06.2021

Bielscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Ostatnio ich ofiarą padł bielszczanin. Mężczyzna, chciał zainwestować na rynku kryptowalut. Zainstalował program podany przez przestępców i w ten sposób udostępnił im dane do konta. Oszuści pobierali od niego opłaty tytułem prowizji i podatków od wirtualnych zysków, a także sami wypłacali pieniądze z jego konta. Zanim bielszczanin zorientował się, że padł ofiarą oszustów, stracił 71 tysięcy złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, przestępcy działając w ten sposób oszukali bielszczanina. Jak ustalili policjanci, mężczyzna chciał zainwestować pieniądze na rynku kryptowalut. Znalazł w Internecie ofertę i zalogował się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nim fałszywy konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową bielszczanin zainstalował na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia AnyDesk i zalogował się do swojego konta bankowego. W ten sposób mężczyzna dał przestępcom dostęp do swojego konta. Przez kilka następnych tygodni 48-latek, przekonywany przez rzekomego konsultanta o dużych zyskach z prowadzonych transakcji, wielokrotnie przelewał na konto oszustów pieniądze tytułem prowizji i podatków od zysków. Również sami oszuści wypłacili z jego konta pieniądze. Zanim mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą przestępców, stracił 71 tysięcy złotych.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?

  • Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • Zachowaj szczególną ostrożność przy superatrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
  • Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • Jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

 

Powrót na górę strony