Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"SENIOR BEZPIECZNY NA BANK"

Data publikacji 27.04.2023

Profilaktycy z bielskiej jednostki Policji spotkali się z seniorami, by porozmawiać o ich bezpieczeństwie. Mundurowi poruszyli temat, jak ochronić się przed oszustami. Podkreślali, że takie osoby wykorzystują zaufanie osób starszych oraz chęć niesienia pomocy i oszukują ich, w wyniku czego seniorzy często tracą dorobek swojego życia. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele banku oraz Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta.

Profilaktycy z bielskiej jednostki Policji spotkali się z seniorami w Brańsku. Rozmowy dotyczyły oszustw na szkodę osób starszych. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele banku oraz Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta. Funkcjonariusze informowali słuchaczy o tym, jak ustrzec się przed oszustami działającymi metodą na „wnuczka”, „policjanta ” czy „pracownika banku”. Apelowali przy tym o rozwagę i nie uleganie emocjom, a także kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania do nieznajomych. Policjanci uczulali seniorów, aby Ci słysząc w słuchawce głos ponaglający do szybkiej wypłaty i przekazywania nieznajomym środków pieniężnych oraz podpisywania wszelakich umów, zachowali zimną krew i nie poddawali się sugestiom oszustów. Mundurowi przedstawiając konkretne sytuacje apelowali o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Przypominali, że każdorazowo po odebraniu telefonu z prośbą o pomoc finansową bezwzględnie rozłączali się i potwierdzali informacje dzwoniąc do najbliższych. W trakcie spotkania policjanci sygnalizowali, że historii związanych z oszustwami na wnuczka czy policjanta jest wiele. Podkreślali, że metody i legendy się zmieniają, a oszuści szukają nowych, którymi próbują zmanipulować osoby starsze. Najważniejsze by seniorzy stosowali zasadę ograniczonego zaufania, nie wierzyli we wszystko co nieznajomi im przekażą, a kiedy ktoś żąda od nich pieniędzy, pochopnie ich nie przekazywali. W roli prelegentów wystąpili również zaproszeni goście. Rzecznik Praw Konsumenta opowiedział, jakie prawa przysługują konsumetom oraz gzie mogą szukać pomocy. Na zakończenie spotkania słuchacze otrzymali upominki ufundowane przez pracowników banku.

  • Osoby siedza w budynku.
  • Osoby siedzą w budynku.
  • Osoby siedzą w budynku.
  • Osoby siedzą w budynku.
  • Osoby siedzą w budynku.
  • Osoby siedzą w budynku.
Powrót na górę strony