Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

46 LATKA OSZUKANA NA ZDALNY PULPIT

Data publikacji 16.09.2021

Bielscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Wczoraj ich ofiarą padła 46-latka. Kobieta, chcąc uchronić swoje oszczędności, zainstalowała program podany przez fałszywego pracownika banku. Tym samym dała przestępcom dostęp do swojego konta. Oszuści wykorzystując te dane wypłacili z jej konta 4500 złotych.

Oszuści nie odpuszczają i posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Wczoraj przestępcy działając "na zdalny pulpit", oszukali 46-letnią mieszkankę powiatu bielskiego. Kobieta odebrała telefon od rzekomej pracownicy swojego banku, która poinformowała ją, że ktoś próbował się bezprawnie zalogować na jej konto bankowe. Poleciła jej zainstalować aplikację do zdalnej obsługi urządzenia, która miała dać pracownikowi banku dostęp do jej konta i zapobiec kolejnym bezprawnym logowaniom. Następnie pokrzywdzona została przekierowana do kolejnego pracownika banku, tym razem do mężczyzny. 46-latka działając pod presją czasu i mając wizję utraty oszczędnosci, zaczęła wspołpracować z konsultantem. Bielszczanka, postępując zgodnie z jego instrukcjami, zainstalowała aplikację i zalogowała się do swojego konta. W ten sposób udostępniła dane przestępcom. Dopiero, gdy zauważyła, że limit transakcji na jej koncie zwiększył się, zorientowała sie, że mogła paść ofiarą oszustów. Wtedy rozłączyła się i zadzwoniła na infolinię swojego banku, gdzie potwierdziły się jej podejrzenia. W tym czasie przestępcy zdążyli już wypłacić z jej konta 4500 złotych.

Aby nie paść ofiarą oszustów pamiętaj:

  • kieruj się zawsze rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku i proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, możesz być pewien, że jest to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • jeśli pracownik banku telefonicznie żąda zweryfikowania Twoich danych lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, najlepiej rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego bank;
  • tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
Powrót na górę strony