Aktualności

PRZELAŁA „CÓRCE” BLISKO 4 TYSIĄCE ZŁOTYCH…

Data publikacji 02.06.2025

„Hej mamo” „Telefon mi do ubikacji wpadł dzisiaj” „Wypadł mi z tylniej kieszeni” taką wiadomość otrzymała mieszkanka powiatu bielskiego. Kobieta myślała, że rozmawia z córką, która prosi o pomoc finansową. 72-latka przelała oszustom blisko 4 tysiące złotych.

Do policjantów zgłosiła się mieszkanka powiatu bielskiego. Kobieta poinformowała mundurowych, że na jednym z portali społecznościowych dostała wiadomość z nieznanego numeru, ale podpisaną rzekomo przez jej córkę. Z treści wiadomości wynikało, że telefon córki wypadł z kieszeni spodni i wpadł do toalety, wobec czego jest nieaktywny. Nadawca wiadomości pisał, że musi kupić sobie nowy telefon i poprosił o natychmiastowy przelew pieniędzy w kwocie 3995 złotych na konto bankowe należące do znajomego. Wszystko wydawało się bardzo wiarygodne i 72-latka uwierzyła, że wiadomość pochodzi od jej córki. Kobieta natychmiast przelała żądaną kwotę. Wówczas rozmówca poprosił o kolejny przelew, tym razem w wysokości 4880 złotych. Mieszkanka powiatu bielskiego i tę kwotę próbowała przelać, jednak operacja nie udała się z uwagi na przekroczenie limitu. Wówczas zadzwoniła do wnuka, żeby poinformować o nieudanym przelewie pieniędzy na prośbę jego matki. Od niego dowiedziała się, że jej córka jest w samolocie do Austrii i nie mogła napisać tej wiadomości. 72-latka latka o całym zdarzeniu poinformowała policjantów.  

Ostrzegamy!

Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikuj tożsamość osób, które wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczkę
  • najpierw skontaktuj się z nimi telefonicznie i upewnij się, czy faktycznie potrzebują tego rodzaju pomocy
  • nie kieruj się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem
  • pamiętaj o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne
  • stosuj dodatkową ochroną konta może to być dwuskładnikowe uwierzytelnienie
  • wybierając pytania bezpieczeństwa stosuj hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko ty znasz odpowiedź
  • pamiętaj również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej
Powrót na górę strony