Aktualności

25-LATKA MYŚLAŁA, ŻE POMAGA SIOSTRZE

Data publikacji 16.09.2025

25-latka odpowiedziała na prośbę siostry o opłatę jej zamówienia i trzykrotnie udostępniła kody BLIK. Straciła 2400 złotych. Pamiętajmy, żeby weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomość z tego rodzaju prośbą. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy finansowej!

Policjanci z bielskiej jednostki zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie, którego ofiarą padła mieszkanka naszego powiatu. 25-latka została oszukana przez osobę podszywającą się pod członka rodziny. Jak ustalili policjanci, kobieta otrzymała informację z prośbą o opłatę zamówienia złożonego rzekomo przez siostrę. 25-latka miała trzykrotnie podać kod BLIK. Kiedy to zrobiła, zadzwoniła do swojej siostry. Wówczas dowiedziała się, że wiadomości nie pochodziły od niej, ale od oszusta. Mieszkanka powiatu bielskiego straciła 2400 złotych.

Ostrzegamy!

Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę; najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
  • stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie; wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź,
  • nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej
Powrót na górę strony