„UTKNĘŁA” NA PRZEJEŹDZIE MIĘDZY ROGATKAMI
Do niebezpiecznej sytuacji doszło na przejeździe kolejowym w Lewkach na krajowej 66. 35-letnia kierująca fiatem "utknęła" miedzy rogatkami, bo wjechała na przejazd lekceważąc znak świetlny i opuszczające się szlabany. Policjanci z bielskiej drogówki ukarali kobietę mandatem karnym w wysokości 3 tysięcy złotych.
Wczoraj przed 17, bielski dyżurny otrzymał zgłoszenie o samochodzie osobowym, który „utknął” na przejeździe kolejowym między zamkniętymi rogatkami. Do tego niebezpiecznego zdarzenia doszło w Lewkach na krajowej 66. Na miejscu policjanci ustalili, że siedząca za kierownicą fiata 35-latka zlekceważyła znak świetlny na przejeździe kolejowym i wjechała pomimo zamykających się rogatek. Aby nie doprowadzić do zderzenia z nadjeżdżającym pociągiem, kobieta "wrzuciła wsteczny" i uderzyła w zamkniętą już zaporę, uszkadzając ją. Kierująca fiatem tłumaczyła policjantom, że nie zauważyła sygnału świetlnego i opuszczanych zapór, ponieważ oślepiło ją słońce. Mundurowi ukarali 35-latkę mandatem w wysokości 3 tysięcy złotych, a jej konto zasiliło 6 punktów.
Przypominamy podstawowe zasad bezpiecznego przejeżdżania przez przejazd kolejowy:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.