"BEZPIECZNY PRZEJAZD” W POWIECIE BIELSKIM
Wczoraj bielscy policjanci sprawdzali, jak zachowują się kierowcy na przejazdach kolejowych. Jednocześnie mundurowi promowali bezpieczne zachowania w rejonach przejazdów kolejowych. Policjanci ujawnili 61 wykroczeń. Z tej ogólnej liczby 3 dotyczyły niestosowania się do znaku STOP oraz 3 do sygnalizacji świetlnej.
Przejazdy kolejowe to miejsca, gdzie należy zachować szczególną ostrożność. Zdarzenia drogowe, do których na nich dochodzi najczęściej są tragiczne w skutkach. Dlatego wczoraj bielscy policjanci po raz kolejny sprawdzali, czy uczestnicy ruchu drogowego stosują się do przepisów i bezpiecznie przez nie przejeżdżają. W trosce o ich bezpieczeństwo mundurowi reagowali na wszelkie nieprawidłowości. Funkcjonariusze ujawnili łącznie 61 wykroczeń, z czego 3 dotyczyły niestosowania się do znaku STOP oraz 3 do sygnalizacji świetlnej. Ponadto mundurowi ujawnili 2 wykroczenia popełnione przez pieszych, którzy przechodzili przez torowisko w miejscu niedozwolonym.
Funkcjonariusze przypominają uczestnikom ruchu drogowego, aby nie lekceważyli znaków drogowych, narażając bezpieczeństwo własne oraz innych uczestników ruchu.
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd,
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.