UWIERZYŁA W HISTORIĘ OSZUSTKI I STRACIŁA BLISKO 3 TYSIĄCE ZŁOTYCH
Blisko 3 tysiące złotych straciła mieszkanka powiatu bielskiego, która uwierzyła, że kontaktuje się z nią pracownica banku. Aby chronić swoje oszczędności, oszustka nakłoniła ją do przelania pieniędzy na inne konto i wygenerowania kodu blik. Po chwili kobieta zauważyła, że z jej konta zniknęły pieniądze.
Do bielskich policjantów zgłosiła się mieszkanka powiatu bielskiego. Kobieta powiedziała, że zadzwoniła do niej kobieta ze wschodnim akcentem, przedstawiająca się jako pracownica banku. Poinformowała ją, że ktoś próbował wziąć kredyt na jej nazwisko. Tłumaczyła, że ona jako pracownik banku może zablokować dostęp osób nieuprawnionych do konta pokrzywdzonej i uchronić jej oszczędności. Rzekoma pracownica instruowała mieszkankę powiatu bielskiego jakie czynności ma wykonać. Zgodnie z jej poleceniem kobieta zalogowała się na swoje konto internetowe. Następnie oszustka powiedziała, że założy tzw. „konto techniczne”, na które kobieta przeleje blikiem swoje oszczędności. Na koniec rozmówczyni poprosiła kobietę o podanie kodu BLIK. Kiedy pokrzywdzona to zrobiła, z jej konta zniknęło 2700 złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Jeśli dzwoni pracownik banku i twierdzi, że Twoje oszczędności są zagrożone - ROZŁĄCZ SIĘ i zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować tę informację. Pod żadnym pozorem nie podawaj kodów BLIK, nie autoryzuj dodania nowego urządzenia do Twojego konta i nie przelewaj pieniędzy na inne wskazywane konto. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.