Aktualności

OSZUKANY „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁ PONAD 16 TYSIĘCY

Data publikacji 11.07.2024

Do bielskich policjantów zgłosił się 40-letni mieszkaniec powiatu, który został oszukany. Mężczyzna powiedział, że skontaktowała się z nim osoba podająca się za pracownika banku. Rozmówca przekazał, że było włamanie na jego konto i pieniądze mężczyzny są zagrożone. Aby ochronić swoje oszczędności, 40-latek przekazał dzwoniącemu numer klienta i hasła do logowania. Wkrótce z jego konta zniknęło ponad 16 tysięcy złotych.

Bielscy policjanci otrzymali wczoraj informację o oszustwie. Z relacji pokrzywdzonego mieszkańca powiatu bielskiego wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Rozmówca poinformował 40-latka, że ktoś włamał się na jego konto i wypłacił dużą sumę pieniędzy oraz złożył wniosek kredytowy. Aby ochronić swoje oszczędności, 40-latek zgodził się współpracować z rzekomym konsultantem. Przekazał rozmówcy swój numer klienta oraz hasło do logowania, podał również stan swojego konta. Przedstawiciel placówki bankowej miał przesłać mężczyźnie link, za pomocą którego właściciel konta będzie mógł anulować wniosek kredytowy. Następnie rzekomy pracownik banku polecił mężczyźnie wziąć w banku kredyt na maksymalny limit, aby uniemożliwić oszustom ponowne pobranie pieniędzy. Tak też 40-latek uczynił i w placówce bankowej pobrał 81000 złotych. Wówczas ponownie skontaktował się z nim „pracownik banku”, który polecił wpłacić te pieniądze na podane przez niego konto. 40-latek zaczął podejrzewać, że to może być oszustwo i nie zgodził się przelać pieniędzy. Za chwilę zadzwonił do niego inny mężczyzna, podający się tym razem za prokuratora. Dzowniący groził mieszkańcowi powiatu bielskiego karą więzienia za przywłaszczenie pieniędzy banku, jeśli ten ich nie wpłaci na podane konto. Wówczas 40-latek ponownie poszedł do swojej placówki, aby sprawdzić te informacje. Tam dowiedział się, że z jego konta pobrano ponad 16000 złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.

Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policja czy Bank! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.

Powrót na górę strony