CZUJNOŚĆ PRACOWNIKÓW BANKU ZAPOBIEGŁA UTRACIE OSZCZĘDNOŚCI
40-latek, po rozmowie telefonicznej z rzekomym konsultantem inwestycyjnym, przelał 1100 złotych na podane przez niego konto. Kiedy chciał przelać kolejną kwotę w wysokości 5000 złotych, pracownicy banku zablokowali tą operację finansową. Następnie poinformowali mężczyznę, że prawdopodobnie padł ofiarą oszustów. Dzięki ich czujności mężczyzna nie stracił oszczędności. Policjanci kolejny raz apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych!
Do bielskich policjantów zgłosił się 40-latek. Okazało się, że mężczyzna wszedł w link jednej z firm zajmujących inwestycjami przez internet. Szybko skontaktowała się z nim kobieta podająca się za konsultanta. Po tej rozmowie mężczyzna wpłacił 1100 złotych na wskazane przez nią konto. Kilka dni później zadzwonił do niego kolejny rzekomy konsultant. Rozmówca poinstruował 40-latka, że ma wypełnić odpowiedni formularz, a następnie wpłacić 5000 złotych. Inwestor wykonał również te polecenia. Po chwili otrzymał ze swojego banku informację, że jego przelew został zablokowany z uwagi na podejrzenie oszustwa. „Konsultant” nalegał, aby 40-latek potwierdził przelew. Pod jego wpływem mężczyzna próbował zatwierdzić przelew pieniędzy za pośrednictwem infolinii. Dowiedział się jednak od przedstawiciela placówki, że musi osobiście przyjść do swojego banku i wyjaśnić sytuację. Kiedy 40-latek pojawił się w banku dowiedział się od pracownika, że prawdopodobnie miał do czynienia z oszustami. Okazało się ponadto, że na jego nazwisko zostało założone konto również w innym banku, o czym pokrzywdzony nie wiedział.
Pamiętaj o rozsądku przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Miej ograniczone zaufanie do firm obiecujących wysokie i szybkie zyski bez ryzyka. Nie działaj pochopnie, pod wpływem chwili i emocji. Zwracaj uwagę na fałszywe aplikacje i strony firm namawiające do inwestowania.