PODCZAS SPRZEDAŻY ONLINE STRACIŁA 4,5 TYSIĄCA ZŁOTYCH
40-latka wystawiła na sprzedaż sukienkę. Kobieta kliknęła w link, a następnie kilkakrotnie podała kod blik. W ten sposób straciła 4,5 tysiąca złotych. Po raz kolejny przypominamy, aby nie klikać w nieznajome linki do stron i rozsądnie dokonywać transakcji w sieci.
Do bielskich policjantów zgłosiła się 40-latka, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Z jej relacji wynikało, że na jednym z portali aukcyjnych zamieściła ogłoszenie o sprzedaży sukienki. Po chwili otrzymała wiadomość, że sukienka została kupiona. Aby otrzymać przelew pieniędzy kobieta musiała kliknąć w przesłany jej link i zatwierdzić transakcję. Kiedy to zrobiła, natychmiast została przekierowana na stronę banku i tam się zalogowała. Po chwili z 40-latką telefonicznie skontaktowała się nieznajoma kobieta podająca się za pracownicę portalu sprzedażowego. Rozmówczyni powiedziała, że sprzedająca musi zatwierdzić limity kupna i sprzedaży. W tym celu poleciła jej zatwierdzać przychodzące kwoty kodami BLIK. Kiedy kobieta zatwierdziła kilka transakcji, zalogowała się na swoje konto przez aplikację bankową. Zauważyła, że z jej konta zniknęło 4,5 tysiąca złotych. Po chwili również otrzymała informację, że jej konto zostało zablokowane i powinna skontaktować się z infolinią. Wówczas dowiedziała się, że prawdopodobnie została oszukana.
Aby nie paść ofiarą oszustów - pamiętaj!
- Nie klikaj w nieznajome linki do stron;
- Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory;
- Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce;
- Zwróć uwagę jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę;
- Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
- Poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych;
- Miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów;