CHCIAŁA SPRZEDAĆ PŁASZCZ – STRACIŁA 3 TYSIĄCE ZŁOTYCH
Po wystawieniu produktu do sprzedaży na portalu ogłoszeniowym otrzymujesz wiadomość z linkiem, w celu odebrania płatności. Tam proszą cię o podanie danych. Uważaj, to może być wiadomość od oszustów. Tym razem ich ofiarą padła bielszczanka, która chcąc sprzedać płaszcz, straciła 3 tysiące złotych.
Do bielskich policjantów zgłosiła się bielszczanka. Poinformowała, że padła ofiarą oszusta. Kobieta na portalu aukcyjnym wystawiła na sprzedaż płaszcz damski za 50 złotych. Chwilę później odezwała się do niej osoba zainteresowana zakupem i przesłała link, za pomocą którego sprzedająca miała odebrać płatność. Przekonana, że to potwierdzenie płatności kobieta otworzyła przesłany link. Tam podała wszystkie dane karty płatniczej, a następnie kody, które otrzymała w aplikacji bankowej. W międzyczasie kobieta zobaczyła, że z jej konta dokonano wypłaty 3 tysięcy złotych. Wtedy już miała pewność, że padła ofiarą oszustów. Bielszczanka od razu powiadomiła o tym fakcie policjantów.
Jak nie dać się oszukać w przypadku kupna/sprzedaży na portalach aukcyjnych?
• bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego, aby wejść w link i podać pełne dane logowania do konta;
• nie należy podawać numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2 , który jest nadrukowany obok podpisu;
• czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc, co autoryzujesz;
• każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność;