MYŚLAŁA, ŻE ROZMAWIA Z PRACOWNIKIEM BANKU, STRACIŁA PONAD 14 TYSIĘCY ZŁOTYCH
Ponad 14 tysięcy złotych straciła 27-letnia mieszkanka powiatu bielskiego, która została oszukana przez osoby podające się za pracowników banku. Oszuści wmówili kobiecie, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Mieszkanka powiatu bielskiego uwierzyła rozmówcy, ponieważ na jej telefonie pojawił się numer infolinii banku.
Do 27-letniej mieszkanki powiatu bielskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Dzwoniący powiedział, że na jej konto ktoś próbował bezprawnie się zalogować, a jej środki są teraz zagrożone. Powiedział też, że za chwilę zadzwoni do niej konsultant z banku. Po chwili 27-latka odebrała telefon od rzekomego konsultanta. Fałszywy pracownik banku powiedział, że muszą zablokować przelewy środków z jej konta. Pokrzywdzona przyznała, że telefon od konsultanta wydawał się wiarygodny, bo na jej aparacie wyświetlił się numer infolinii banku. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jego instrukcjami. Mieszkanka powiatu bielskiego zwiększyła limity na karcie i kodzie BLIK, a następnie kilkakrotnie wygenerowała i zatwierdziła kody BLIK. W dalszej kolejności rzekomy konsultant polecił kobiecie, aby podała numer karty płatniczej, co też uczyniła. W pewnym momencie kobieta pomyślała, że może ma do czynienia z oszustwem. Podejrzenia potwierdziły się chwilę później, kiedy rozłączyła się i osobiście zadzwoniła na infolinię banku. Niestety, w tym czasie oszuści zdążyli kilkakrotnie pobrać pieniądze na łączną kwotę ponad 14 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.
Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policji! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.